niedziela, 19 maja 2013

Pierś z kurczaka panierowana



Z reguły mięso i ryby jemy niepanierowane. Ale czasami moją druga połowę nachodzi ochota na takie tradycyjne danie w stylu  polskiego kotleta schabowego (którego ja w gruncie rzeczy nigdy nie lubiłam).


Dla takich zachcianek zwykła panierka z bułki tartej czy mąki nie wchodzi w grę. Panierowałam już mięso w orzechach, bardzo nam to rozwiązanie smakowało, ale smak jest zdecydowanie inny niż tradycyjny. Tym razem użyłam więc mojego zagęszczacza do sosów, a efekt chyba jest najbardziej zbliżony do oryginału. Na uniwersalną panierkę/zagęszczacz do zup potrzebujemy:

  • 100 g zmielonej czerwonej soczewicy,
  • 100 g zmielonego siemienia lnianego.
Piesi z kurczaka solimy i doprawiamy według własnych upodobań. Obtaczamy najpierw w rozmieszanym jajku potem w panierce i smażymy na dobrze rozgrzanej patelni na niewielkiej ilości tłuszczu. Czym krócej tym lepiej- długie smażenie wysuszy mięso.


2 komentarze:

  1. Ciekawa propozycja! Czy próbowałaś panierować w mące z cieciorki? Nie ma praktycznie różnicy. Piękne, soczyste i smaczne wychodzą kotletki. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sądziłam, że to może aż tak dobrze smakować. Panierka super.

    OdpowiedzUsuń