czwartek, 31 maja 2012

Ciasto z rabarbarem


Sezon rabarbarowy w pełni, więc zapraszam na ciasto rabarbarowe ;) Kolejne, ktore znika jakimś cudem całe w nocy z lodówki. I kolejne ma mące migdałowej.
Ilości na standardową, dużą, okrągłą tortownicę. Moja była mała i ciasto było odrobinę za wysokie.

  • pęczek rabarbaru;
  • 6 jajek podzielonych na żółtko i białko;
  • 120 g fruktozy;
  • 150 g zmielonych migdałów;
  • 1 całe jajko;
  • kilka kropel ekstraktu waniliowego.

Rabarbar obieramy i kroimy na małe kawałki. Miałam chyba 5 łodyg, na moje ciasto było to zdecydowanie za dużo- zużyłam może 2 czy czy 3 łodygi. Ale do większej tortownicy  dałabym ze 4. 


Ciasto przygotowyjemy jak inne na bazie migdałów. Żółtka ubić z fruktozą aż zgęstnieją. Dodać zmielone migdały, ekstrakt i całe jajko. Ubić białka i połączyć delikatnie z masą. Wlać do wyłożonej papierem tortownicy i ułożyć na nim rabarbar, lekko wciskając go w ciasto, bo w tym rodzaju ciasta owoce nie "toną". Dla wielbicieli słodszych smaków rabarbar można lekko oprószyć fruktozą- u mnie było pół na pół i ta słodsza część mi smakowała bardziej. Można tez "dosłodzić" po upieczeniu, jeśli nie wiemy, czy wolimy słodsze.


Pieczeny w temperaturze 180° C około 45 minut (do przyrumienienia). U mnie przyrumieniło się aż za bardzo, szczególnie od dołu. Dobrze, że było wysokie, było z czego odcinać przypalony spód. ;)



2 komentarze:

  1. Ostatnio zrobilam wersje z truskawkami.Truskawki trzeba dwac w calosci, albo skorka do dolu, wtedy ciasto nie zamoknie. Jest pyszne..

    OdpowiedzUsuń